آخرین اخبار
کد مطلب: 80086
آن‌هايي که در فتنه 88 شعار "نه غزه نه لبنان" سردادند، جماعت بريده از ملت بودند/ اسرائيل سازش و مذاکره نمي‌فهمد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1478

به گزارش سلام لردگان؛ آيت‌الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نمازجمعه عبادي_ سياسي امروز تهران گفت: مسيري طولاني در پيش داريم، مسير ابدي، اين مسير ابدي توشه بايسته مي خواهد، توشه اش تقوا و عمل صالح است، اعمال صالح عناصر اصلي تقوا را فراهم مي کند.
 
وي افزود: سلام و درود خداوند بر شما امت خدا جويي که امروز با راهپيمايي باشکوهتان عمل صالح بزرگي را براي خود رقم زديد.
 
خطيب نمازجمعه موقت تهران با اشاره به آيه 120 سوره توبه تصريح کرد: گام‌هاي شما گام‌هايي بود که دشمنان تان را به خشم آورده و به خشم مي آورد، به تعبير اين آيه اين گامهاي شما عمل صالح بود، سلام و درود خداوند بر شما خوبان که هم شب قدرتان  باشکوه و هم راهپيمايي‌تان باشکوه است، آن عبادت فردي و اين عبادت سياسي هر دو در راستاي رضاي حضرت حق است، راهپيمايي باشکوه امروز شما مباني قرآني و مباني روايي دارد.
 
وي افزود: مباني حمايت از مظلوم از مباني مهم اين راهپيمايي روز جهاني قدس است که يادگار امام راحل و عظيم‌الشان است. همچنين حمايت از مظلوم هم ريشه قرآني ، ريشه روايي و ريشه در کلمات معصومين(س) دارد.

آيت الله خاتمي ادامه داد: ريشه قرآني حمايت از مظلوم را در سوره نسآء آيه ?? مي‌توانيم ببينيم که در اين آيه مي‌فرمايد؛ چرا نمي‌جنگيد در راه خدا و در راه نجات مستضعفين، از مردان و زناني که مي‌گويند خدايا ما را از سرزميني ستمگران بر آن اعمال نظر دارند، ما را از اين سرزمين بيرون کن، لذا هيچ ترديدي نيست که امروز مصاديق اين مستضعفين، مردم مظلوم غزه هستند که سحر و افطارشان را گلوله سپري مي‌کنند.
 
وي ادامه داد: اين آيه تاکيد مي‌کند که بايد به فکر نجات مستضعفين باشيد.
 
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به نکاتي در سيره پيامبر (ص) در حمايت از مظلوم اظهار داشت: فرمايشي از پيامبر اکرم در جلد ?? کتاب بحارانوار آمده است که کسي که به داد مظلوم برسد و در برابر ظالم بايستد، اين فرداي قيامت در بهشت مصاحب و همنشين من خواهد بود.

خاتمي گفت: براي پيامبر (ص) ما حمايت از مظلومين جايگاه ويژه‌اي دارد، همچنين از مولايمان اميرالمومنين (ع) نيز داريم که گزارش رسيد به ايشان که اهانت شده به يک زن مسلمان و يک زن غيرمسلماني که در پناه اسلام زندگي مي‌کنند، ايشان فرمودند؛ اگر يک مسلمان از اين داغ بميرد جا دارد، اين مولايمان علي که اين چنين سوز مظلوم را فارغ از اعتقادش دارد، در وصيت پاياني عمر امام علي (ع) نيز بيان شده که ايشان خطاب به مسلمانان گفتند که خصم ظالم و کمک مظلوم باشيد.
 
خطيب نمازجمعه تهران تصريح کرد: خصم ظالم يعني همين که امروز شعارهاي باشکوه شما بود، يعني مرگ بر آمريکا که اين ابراز خصومت با ظالم است، نفرين عليه رژيم صهيونيست کودک کش، آدمکش، مصداق آن است که مرگ بر اسرائيل!  
 
آيت الله خاتمي با اشاره به بياناتي از امام سجاد (ع) تصريح کرد: امام سجاد (ع) در بيانات خود دارند که کمک نکردن به مظلوم را يک گناه شايسته عذرخواهي مي‌داند، است، لذا خدايا عذرخواهي مي‌کنم به محضرت که به مظلومي که در پيش روي من به آن ستم شود و به آن کمک نکنم، اين‌ها مبناي حرکت باشکوه و پرخروش امت اسلامي ما در راهپيمايي روز جهاني قدس است.

آيت الله خاتمي با اشاره به گذشت آخرين جمعه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان گذشت، اما اگر واقعا احساس مي‌کنيم از آن بهره بايسته را نبرديم، قدر باقيمانده را بدانيم و از سحرهاي نوراني اين ماه با دعاي سحر و دعاي ابوحمزه بهره ببريم.  
 
وي با بيان اينکه بزرگان ماه مبارک رمضان را آغاز سال نو معنوي خود مي‌دانند، گفت: انشاءالله ماه رمضان امسال آغاز سال نو معنوي ما باشد و طوري عمل کنيم که روز عيد فطر جايزه بايسته را بگيريم که روز عيد فطر يوم الجوايز است.  
 
خطيب نمازجمعه تهران با بيان اينکه در رابطه با مسئله فلسطين و حوادث غزه ? مطلب را براي خطبه دوم آماده کردم، اظهار داشت: مطلب اول اين است که ضديت با رژيم صهيونيستي محور وحدت ملت ماست، در اين راهپيمايي مراجع عظام بيانيه دادند، روساي سه قوه مردم را دعوت به اين راهپيمايي کردند و احزاب، گروه‌ها، شخصيت‌ها با هر سليقه‌اي در اين جهت بحمدالله متحد بودند که اين‌‌ همان سواد اعظم است. 

آيت الله خاتمي با تاکيد بر اينکه اين اجتماعات بزرگ و اين وحدت‌هاي مقدس مورد تاکيد مولا علي (ع) خط و راه ملت ايران است به حوادث فتنه ?? اشاره کرد و گفت: آنهايي که در فتنه ?? در روز قدس شعار نه غزه و نه لبنان را سر مي‌دادند، جماعت بريده از ملت بودند، اگر الان هم فکرشان اين باشد همچنان جماعت بريده از ملت‌اند.  
 
وي با اشاره به حضور گسترده ملت ايران در راهپيمايي روز قدس به شعارهاي مردم تهران در اعلام انزجار از سران فتنه پرداخت و تصريح کرد: مردم امروز شعار هم غزه هم لبنان جانم فداي اسلام را سر دادند.  

خطيب نمازجمعه تهران در ادامه به مطلب دوم اشاره کرد و گفت: امام راحل (ره) عظيم الشان ما اين افتخار را دارد که از پيشگامان حمايت از فلسطين باشد، در آن شرايطي که فريادي در دوره طاغوت به نفع ستم ديدگان فلسطين بر نمي‌خاست اين امام بزرگ ما بود که فرياد حمايت از فلسطين را سرداد و با اعلام روز جهاني قدس نگذاشت که فلسطين از خاطره‌ها برود و فراموش شود.  
 
آيت الله خاتمي با بيان اينکه دشمنان مي‌خواستند مسئله فلسطين را به يک مسئله عربي تبديل کنند، تصريح کرد: امام اين مسئله را تبديل به مسئله بين المللي اسلام کرد، ايران ما کانون حمايت از مظلومين فلسطين بوده، هست و بحمدالله خواهد بود.  
 
وي با تاکيد بر اينکه ايران اسلامي سربلند است که حمايتش از فلسطين حمايتي همه جانبه است، گفت: به تعبير معاون جنبش جهاد اسلامي از نان تا فشنگ مديون امت اسلامي ايران هستند و اگر اين حمايت‌هاي شايسته ايران اسلامي نبود، امروز رژيم صهيونيستي کل غزه را اشغال کرده بود.  
 
خطيب نمازجمعه تهران افزود: در آغاز اين حمله تاکنون که ?? روز از آن مي‌گذرد، وزيرکشور صهيونيستي گفته بود دستور اشغال کل غزه صادر شده، اما اينکه اين‌ها زمين گير شده‌اند معنايش اين است که ايران اسلامي دينش را به فلسطين ادا کرده است.  
 
آيت الله خاتمي ادامه داد: مطلب سوم آن است که رژيم صهيونيستي در به در دنبال آتش بس است که اين معاني بسياري دارد.  
 
وي افزود: در اين ?? روز اين رژيم جنايتکار تا آنجا که توانست وحشي‌گري کرد ولي در عين حال به نتانياهو به همراه همکار جنايتکارش کري به اين کشور و آن کشور مي‌روند تا مقاومت را راضي به آتش بس کنند، آتش بسي ظالمانه و مقاومت مي‌بيند که رژيم صهيونيستي مي‌خواهد از اين گردابي که خود براي خود ساخته جان سالم به در برد، اما مقاومت بحمدالله از شعور بايسته سياسي برخوردار است و مي‌گويد حق مقاومت چه مي‌شود.  
 
خطيب نمازجمعه تهران اظهار داشت: غزه محاصره کامل است، انبار مواد غذايي و انبار داروهاي آن‌ها در حال اتمام است و مي‌گويند اگر به راستي آتش بس مي‌خواهيد محاصره غزه بايد شکسته شود و اسراي فلسطيني آزاد شوند، اين حق مشروع آنهاست.  
 
آيت الله خاتمي تصريح کرد: تا اينجا آنچه اتفاق افتاده وحشي‌گري اين رژيم و عجز و استيصال آنهاست که يک پيروزي براي مقاومت است.  
 
وي با بيان اينکه رژيم صهيونيستي از ?? سال پيش تاکنون با وحشي‌گري و آدم‌کشي ?? جنايت فجيع را مرتکب شده است، به جنايات سال‌هاي ???? که ??? نفر در آن کشته شدند، جنايت سال ???? که اسرائيل با شعار بدون عاطفه باش تا خدا رحمتت کند ?? نفر را کشت و جنايت صبرا و شتيلا در سال ???? اشاره کرد و گفت: در اين جنايت ??? فلسطيني و لبناني به شهادت رسيدند.  
 
خطيب نمازجمعه تهران در جنايت اخير رژيم صهيونيستي و جنگ ?? روزه تا دو ساعت قبل ??? فلسطيني شهيد شده‌اند که ?? درصد آن غيرنظامي و ??? نفرشان زن و کودک بوده‌آند و در مجموع ??? تا ? هزار نفر نيز مجروح شده‌اند. ???? واحد مسکوني کاملا ويران شده و ??? هزار نفر آواره شده‌اند و رژيم صهيونيستي بيش از ??? واحد عمومي از جمله بيمارستان و مدرسه را تخريب کرده است.  
 
وي با بيان اينکه ?? مسجد در غزه ويران شده که يکي از آن‌ها مسجد اميرالمومنين است، ‌گفت: اين نمونه سياست خشونت آشکار رژيم جلاد صهيونيستي در عمر ?? ساله آن است لذا حق چنين رژيمي بود که امام درباره آن بگويد اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود.  
 
آيت الله خاتمي تاکيد کرد: تنها راه علاج اين اقليت گرگ صفت راهي جز نابودي نيست، مثل آن‌ها مثل سگ هار است.  
 
وي با اشاره به اظهارات موشه دايان که گفته بود ما بايد در دنيا خودمان را مثل سگ هار نشان دهيم، گفت: يکي از تحليلگران غربي هم گفته بود سگ هاري که اگر بخواهد پاي ايران را بگيرد، ايران هم به حساب سگ مي‌رسد و هم به حساب صاحب سگ، صاحب سگ را به روز سياه مي‌نشاند.  
 
خطيب نمازجمعه تهران تصريح کرد: البته اين به معناي نابودي يهوديان منطقه نيست بلکه به معناي نابودي اين رژيم است و جايگزينش بايد رژيمي باشد که با رفراندوم راي آنهايي که در منطقه ساکن هستند شکل بگيرد، شعار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به عنوان راه حل فلسطين شعار هر فلسطيني يک راي است.

خاتمي در رابطه با نکته پنجم با حوادث غزه گفت:  تنها راه علاج مقاومت و آن هم از نوع مقاومت مسلحانه است ، همين مقاومتي که تل‌آويو را به شهر اشباح و روز صهيونيست‌ها را  تبديل به شام سياه کرده است.
 
آيت‌الله خاتمي تاکيد کرد: صهيونيست‌ها منطق و قرارداد نمي‌فهمند، طرح‌هاي سازش محکوم به شکست بوده است و عزت مردم فلسطين از مقاومت و ايستادگي به حقشان مي‌گذرد بايد کرانه باختري مانند غزه مسلح شوند تا با همدستي با غزه اين رژيم سياه جهنمي را از پاي درآورند که به فضل خدا آغاز سقوط اين رژيم جهنمي شروع شده است.
 
وي‌ در رابطه با نکته ششم حوادث غزه تصريح کرد: در قصه جنايت غزه اردوگاه را ببينيد، تنها رژيم صهيونيستي آدم‌کش را نبينيد، اردوگاه رژيم صهيونيستي، امريکاي جنايت‌کار،انگليس،آلمان و برخي کشورهاي غربي است که به صراحت از آدم کشي رژيم جلاد و کودک‌کش صهيونيستي حمايت مي‌کنند، اين سيماي واقعي آمريکاست.
 
آيت‌الله خاتمي تصريح کرد: آنهايي که مي‌خواهند چهره آمريکا را به صورت بزک کرده و صلح طلب به مردم ما نشان دهند، بدانند که به ملت خيانت کرده و دروغ مي‌گويند، چرا که اين سيماي حقيقي آمريکا اين است که نه حقوق بشر مي‌فهمند  و نه اعتقادي به مبارزه با تروريسم دارند، فقط و فقط سلطه جهنمي خود را مي‌خواهند و بس و با بيداري اين سلطه جهنمي آنها راه افول خواهد بود.

خاتمي با بيان اينکه دبيرکل سازمان ملل به گونه‌اي حرف مي‌زند که انگار حنجره نتانياهو را به عاريت گرفته است اظهار داشت: مي‌گويند اهالي غزه اسرائيل را به رسميت بشناسد و موشک پرتاب نکند پس چرا شما به اسرائيل چيزي نمي‌گوييد
.

 

امام جمعه موقت تهران خطاب به سازمان کنفرانس اسلامي گفت: شما فقط اسمتان اين است مگر مردم غزه مسلمان نيستند؛ اتحاديه عرب مگر اين مردم عرب نيستند غيرت اسلامي و عربي‌تان کجا رفته که اجازه مي‌دهيد يک ملت در يک زندان مظلومانه جان دهند.

 

وي ادامه داد: سران کشورهاي مرتجع منطقه کجاي کار هستند چرا در برابر اين فجايع آرام گرفته‌اند.

 

خاتمي با بيان اينکه مايه خوشحالي است که وجدان بيدار جهانيان به پا خواسته و در جاي جاي دنيا تظاهرات برپا مي‌کنند اظهار داشت: به آزادي‌خواهان جهان مي‌گويم اين تنها کافي نيست به دولت‌هايتان فشار آوريد که حمايت از رژيم صهيونيستي را قطع کنند و به داد اين مردم برسند.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود تاکيد کرد: گروهک‌‌هاي تکفيري جنايتکار با هر نامي مانند داعش، النصره و طالبان عروسک‌هاي کوکي دنياي استکبار هستند و اين همه به دروغ دم از اسلام مي‌زنند.

 

وي افزود: امروز در غزه به مسلمانان حمله شده چرا به حمايت مسلمانان نمي‌آيند دروغ مي‌گويند که مي‌خواهند به اسلام بيايند.

 

خاتمي با تاکيد براينکه داعش اين گروهک ناچيز مي‌گويد شرکت در راهپيمايي روز قدس حرام است و هرکس شرکت کند مجازات مي‌شود اين مويد اين است که آنها گروهک اسرائيلي صهيونيستي هستند.

 

امام جمعه موقت تهران يادآور شد: ابوبکر بغدادي سردسته گروهک داعش يک سال توسط موساد آموزش ديده شده است وموساد اين سرکرده جنايتکار را به جان مسلمانان انداخته است.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود به پنجم مرداد ماه سالگرد اولين نماز جمعه به امامت ابوذر زمان مرحوم طالقاني اشاره کرد و يادآور شد: ياد و خاطره اولين امام جمعه عزيز تهران را گرامي مي‌داريم.

 

خاتمي با تاکيد براينکه نماز جمعه کارآمدي خود را در طول 35 سال نشان داده و از برکات انقلاب اسلامي به شمار مي‌رود افزود: در 8 سال دفاع مقدس کانون بسيج نيروها، حمايت‌هاي مردمي و بصيرت‌افزايي نماز جمعه بوده است و بايد اين سرمايه را قدر بدانيم.

 

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه کساني فکر نکنند اين هنر است که نماز جمعه را بکوبند اظهار داشت: درواقع اين سرمايه‌سوزي است؛ با استکباري که با اصل نظام اسلامي مسئله دارد و عقده‌اش را سر نماز جمعه درمي‌آورد همراه نشويد .

 

وي همچنين ضمن گرامي داشتن سالگرد عمليات مرصاد اظهار داشت: صدام مي‌خواست آنچه در 8 سال دفاع مقدس به دست نياورده بود توسط منافقين کوردل و نوکرهاي اجانب به دست آورد و به ايران حمله کرد.

 

خاتمي با تاکيد براينکه رزمندگان عزيز ما صاعقه‌وار آنها را ناکام گذاشتند يادآور شد سلام بر شهداي عزيز مرصاد و ننگ و نفرين عبدي بر منافقين کوردل و جنايتکار.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با بيان اينکه 4 ماه ديگر توافق تمديد شد افزود: ديپلمات‌هاي محترم ما نهايت تلاششان را انجام دادند؛ ما براي چندمين بار به دنياي استکبار مي‌گوييم اگر فکر باج گرفتن از ملت مسلمان ايران هستيد کور خواهيد خواند.

 

وي با تاکيد براينکه با زياده‌خواهي‌شان نمي‌توانند از ملت بزرگ ايران باج بگيرند اظهارداشت: نه ديپلمات‌هاي مذاکره‌کننده ما زير بار اين زورگويي مي‌روند و نه ملت ما چنين اجازه‌اي را مي‌دهد.

 

خاتمي با بيان اينکه 1+5 هم در حادثه غزه چهره خون‌خوار خود را نشان داد يادآور شد: آمريکا، آلمان به صراحت در فرانسه اعلام کردند هرکسي در راهپيمايي ضد صهيونيستي شرکت کند مجازات مي‌شود اينها قلدر و زورگو هستند و در پي حق نبوده و نخواهند بود.

 

امام جمعه موقت تهران در پايان خاطرنشان کرد: اما ملت ايران با مقاومت و ايستادگي بر حق مسلم خود، حقش را خواهد ستاد.

 

امام جمعه موقت تهران بخش پاياني سخنان خود را به تجليل از حفظ کرامت زن و افزايش امنيت رواني در محيط کار که براساس اين قرار داده شده که محرم و نامحرم جدا باشند خاطرنشان کرد: اين مسئله مطابق با غيرت و قانون است.

 

وي تصريح کرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه‌اي که اجرا کرده بخشي از آن به همين موضوع ارتباط دارد؛ رسانه‌هاي بيگانه به اين طرح هجمه مي‌کنند و بنده وظيفه ديدم که از آن حمايت کنم و به مسئولان شهرداري بگويم تحت تاثير اين فضاسازي‌ها نباشند و ساير مسئولان نيز از اين طرح مفيد الگو بگيرند.

انتهاي پيام/

باشگاه خبرنگاران

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس